A római katolikus „halottak napját” hasonlóan a többi egyházközségeinkhez az utóbbi évtizedekben mi is megtartjuk. November 1-én Szent Liturgia van Kányban, majd panyichidát és a Hramota olvasását végezzük minden községben a temetők közepén levő Kereszt előtt (Büttös, Perecse, Krasznokvajda és a kányi új-temető). November 2-án szintén Szent Liturgiát ünneplünk, majd kivonulunk a kányi régi-temetőbe, ahol panyichida van.
Csodatevő Szent Miklós püspök ünnepén (december 6.) a Szent Liturgia végén a hívek által a papnak felajánlott adományokat, terményeket szenteljük meg, s imádkozunk az adományozókért. A leggyakoribb adományok: tojás, bab, dió, mák stb., melyeket a hívek Szent Miklós ikonja elé helyeznek. Ez az ún. „Miklós-napi szentelés”.
Karácsony szent előestjén (december 24.) az esti szertartás után közös kántálás van, a falu férfiai járnak a pappal házról-házra, és közösen énekelnek. Egyre apadó létszámmal, de még megtartjuk a szokást.
Elhunytak szombatjain a Szent Liturgia után a Hramota-olvasást egy asztalka előtt végezzük, amelyen kereszt, gyertyák és „koliva” van (főtt gabona, mézzel és aszalt gyümölcsökkel keverve), amelyet az elhunytjaink emlékére készítünk és ajánlunk föl Istennek. A szertartás végén a kolivát kiosztjuk a híveknek. A halotti megemlékezések alatt (parasztász vagy panyichidán, a könyörgés alatt) a hívek égő gyertyát tartanak a kezükben.
Nagy Pénteken a Szent Sír két oldalán egy-egy fenyőfát állítunk fel, amely nyilván Krisztus keresztfájára emlékeztet bennünket, a zöld ágak az élet fáját juttatják eszünkbe. Nagy szombaton egész nap nyitva a templom, s a hívek szép számban jönnek imádkozni és gyertyát gyújtani a Sír előtt.
Húsvét szent vasárnapján, az „Ünnepek Ünnepén” az ősi hagyományunk szerint hajnali3-kor van a feltámadási körmenet és a húsvéti utrenye. Az ünnepi Szent Liturgia végén a templomkertben van a húsvéti ételek megszentelése (a „pászkaszentelés”). A Szent Sír negyven napon át nyitva marad és benne a feltámadt Krisztus ikonja előtt hódolhatunk.
Húsvét hetében és a húsvéti időszakban a pap és a hívek ősi ünnepi köszöntésünkkel üdvözlik egymást: "Krisztus feltámadt!" - "Valóban feltámadt!", melyet ruszin-szláv nyelven is mondunk emlékezve a templomalapítókra és az ősökre: "Hrisztosz voszkresz!" - "Vo isztinu voszkresz!"
Fényes héten az összes templomi istentiszteletekre Kányban mindkét haranggal történik a harangozás. Év közben csak a nagyobb harang hívja templomba a híveket imádságra.
Pünkösd szent vasárnapján templomaink zöldbe öltöznek, szép zöld ágakkal és kis nyírfákkal díszítjük fel a templomainkat és azok udvarait. A szláv egyházak szokása szerint a pap is zöld színű ruhákban végzi a szolgálatokat. Kányban minden ház bejáratához, ahol lányok, asszonyok laknak, egy kis nyírfát állítanak.
Keresztelő Szent János születése ünnepén (jún. 24.) a Szent Liturgia végén virág- és gyógynövényszentelést végzünk. Az egyházközség hívei nagy gonddal válogatják szentelésre a különféle általuk ismert gyógynövényeket.
Urunk színeváltozása ünnepén (aug. 6.) ősi szokásunk szerint a Szent Liturgia végén szőlő- és gyümölcsszentelés van.
Keresztelő Szent János fejevétele ünnepén (aug. 29.) a hívek tartják a régiektől átvett szokást, miszerint nem esznek tálból, hiszen az Előhírnök levágott fejét is tálon hordozták körül.
Érdemes még megemlíteni, hogy Elhunytak szombatjain, Nagypénteken, Keresztelő Szent János fejevételekor (aug. 29.) és a Szent Kereszt felmagasztalásakor (szept. 14.) a hívek sötét (fekete) ruhákban vesznek részt az istentiszteleteken.
Egyéb szokások
A kányi templomban ősi szokás szerint a hívek úgy vesznek részt a szent szolgálatokon, hogy az asszonyok a hajó baloldali, a férfiak pedig a jobboldali padsorokban imádkoznak.
Ha temetés van a faluban, előző este a templomban az asszonyok imádkoznak. A temetés napján Szent Liturgiát végzünk a templomban, majd közösen vonlunk ki a temetőbe, miközben a pap előtt viszik a körmeneti keresztet és a templomi zászlókat. A ravatalozótól a sírig haladva három vagy négy evangéliumot olvasunk, egyet induláskor, a többit pedig a két kőkereszt előtt, illetve a sírnál. A halotti toron az egész falu, ill. a jelenlevő gyászolók részt vesznek, melynek végeztével még halotti énekeket énekelünk és imádkozunk az elhunytért (régebben a panyichidát végezték itt is).